Iton Logo
UA
RU

Скільки коштуватиме та з чого складається ціна для автоматизації бізнесу

Якщо ви плануєте автоматизувати бізнес, важливим питанням є ціна. За що потрібно заплатити та які витрати очікуватимуть після впровадження? Сьогодні пропонуємо розглянути усі складові процесу автоматизації.

З чого складається ціна

Основний показник розрахунку ціни називається ТСО (Total Cost of Ownership) – сукупна вартість володіння. Так називають підсумок усіх витрат: вартість придбання, адміністрування, установки, переміщення і модернізації ПЗ, технічної підтримки та супроводу тощо. Цим терміном позначають будь-який інформаційний продукт, який ви впроваджуєте у своєму виробництві.

Зазвичай під терміном ТСО передбачають такі витрати:

  • Придбання ліцензованого ПЗ;
  • Впровадження обраної системи на виробництві;
  • Аналіз поточного стану бізнесу та розробка проєкту документації;
  • Налаштування ПЗ;
  • Навчання співробітників;
  • Здійснення оновлень та технічного контролю;
  • Розширення базового функціоналу обраного ПЗ.

Фінальна вартість робіт не завжди відштовхується лише від ціни ліцензії. Щоб після впровадження система максимально підходила вимогам бізнесу та не виникали помилки, пов’язані із неправильним вибором системи, проводиться аналіз потреб та формування технічного завдання. Якщо потрібно – додається вартість роботи програмістів, які дописуватимуть функціонал, необхідний саме вашому бізнесу.

Таким чином фінальна вартість проєкту розраховується індивідуально.

Перехідний період

Важлива, хоч і неочевидна сторона витрат при автоматизації – перехідний період. Потрібно підготуватись до того, що під час переходу на нову систему можуть виникнути непередбачувані збої та накладки через людський фактор (адже співробітники ще не вміють користуватися новою системою).

Крім цього, вас можуть очікувати непрямі витрати під час впровадження. Так, певний період ваші працівники присвячуватимуть робочий час навчанню та перевірці роботи системи замість виконання прямих робочих обов’язків.

Однак, якщо ви заздалегідь підготуєтесь до витрат такого типу, ви зможете виділити необхідний час та сили на впровадження системи. Знаючи, що на вас чекає, витрати можна буде мінімізувати, а сам процес зробити максимально приємним і безболісним.

На що звертати увагу при виборі постачальника послуг

Зверніть увагу на ціну. Вартість ліцензій на програмне забезпечення у всіх офіційних постачальників однакова, тому що ціни регламентуються компанією-вендором. Однак, є суттєва різниця у вартості впровадження, оскільки кожен постачальник веде свою цінову політику та може пропонувати різні умови та ті чи інші бонуси при придбанні ліцензій.

Іншими критеріями є досвід і кваліфікація фахівців, яких ви залучите до впровадження та репутація компанії-постачальника на ринку. Інколи в погоні за дешевою ціною замовник забуває це і в результаті виникають такі проблеми, як некоректна постановка цілей проєкту, неправильна оцінка бюджету, зривання термінів виконання тощо. Все це призводить до провалу впровадження або суттєвого здорожчання початково заявленої ціни.

Саме тому важливо правильно обрати постачальника послуг, шукаючи його серед професійних офіційних представників.

Поділитися: